Op 3 oktober 1969 presenteert Edmond Pery in Parijs op het autosalon de Apal Buggy , op dat moment werkt hij al enkele maanden samen met Claude Thiry. Deze laatste zal na dit salon op zijn eigen beginnen, al snel heeft hij een licentie voor ingekort chassis en zo is de Ritter Buggy geboren. Ook Erik Vandewalle krijgt in 1967 de kriebel na het lezen van het tijdschrift Road and Track. Maar zal beroep moeten doen op Claude Thiry (ingekort chassis) tot hij op 15 novmber 1970 zijn eigen licentie/ PVG krijgt en VanClee kan starten zonder nog afhankelijk te zijn van iemand. In die zelfde periode start ook VF met het maken van een Buggy op Skoda basis, hierop reageert Mean van het gelijknamig dorp in Ardennen en maakt ook een kitcar Simca mekaniek. In 1970 was er Dhr Dewaet uit Brussel die op basis van de VW Kever de Dewaet Buggy bouwde, 3 exemplaar. In 1971 was er Dhr Simon uit Aarschot die op basis van de Citroën Ami6 de Amix Buggy bouwde, 1 exemplaar. Zo heeft België 7 kitcar bouwers gekend tussen 1969 en 1982 . En sommige tongen zeggen dat de buggy verdwenen is met de tv serie de Kat waar de hoofdpersonage met een Ritter Buggy reed, wanneer deze serie is afgevoerd.